Blog
Blogs
Ze menen er niets van!
Ken je die aflevering van Friends, waarin Chandler uitgaat met Rachel's collega? Hij vindt Joanne totaal niet interessant, maar durft haar niet af te wijzen. Dus zegt hij na elke date: “That was great, we should do it again sometime!’ You must come by for dinner...
Ik haat marketing! En nu?
Een tijdje geleden zat ik bij een ondernemersclub. Zo’n twintig mensen trokken fanatiek van leer. Ik luisterde in stilte. “Marketing is eigenlijk een vorm van manipulatie,” riep er één. “Je dringt een ander iets op!” riep een ander. Om mij heen werd instemmend...
Wat is Schaapsscheerderskou in het Engels?
Gister hoorde ik het op het nieuws: de schaapsscheerderskou komt eraan. Dat is een periode die elk jaar terugkomt, meestal rond half juni. Dan is het koud - een goed moment voor boeren om hun schapen te (laten) scheren. Met zomerse temperaturen schijnt het nogal zwaar...
I hear what you say
In een vorig blog schreef ik over Britse uitdrukkingen die zo anders geïnterpreteerd worden door ons, Nederlanders. Dat zette mij aan het denken, want wat gaat er nog meer fout in de communicatie tussen de Britten en de Nederlanders? Een zoektocht op internet bracht...
Hoe kom je tot een goede kanaal- en marketingkeuze?
In dit blog vertel ik hoe je afstemt op de voorkeuren van jouw publiek én van jezelf om tot een goede kanaal- en marketingkeuze te komen. Van persona’s naar kanaalkeuze In mijn vorige blog schreef ik over persona’s: een fictieve beschrijving van een persoon die (een...
With all due respect
Onlangs kreeg ik een artikel doorgestuurd, waaruit bleek dat Nederlanders maar in 62% van de gevallen Engelse uitspraken hetzelfde interpreteerden als native speakers. Dat betekent dat we in 38% van de tijd fout zitten! Welke uitspraken we fout hadden? Ik geef je 2...
Waarom zou je je doelgroep omschrijven en hoe doe je dat?
Laatst sprak ik een masseuse, die vertelde dat haar dienst voor iedereen interessant is. Haar doelgroep bestond dan ook uit ‘iedereen’. Dit lijkt een logisch antwoord, maar er schuilt een gevaar in zo’n brede doelgroep. Lees maar eens mee en leer jouw doelgroep...
March blusters en andere Engelse weer-uitdrukkingen
Het was nog nooit zo koud geweest op 18 maart als die zondag. De gure wind joeg de ontluikende narcissen tegen de grond en de vogels verscholen zich in de lage begroeiing van het bos. Dik ingepakt genoot ik van de winterse kou, terwijl ik in stilte herhaalde: ‘Maart...
Waarom het ‘waarom’ zo belangrijk is
Toen ik net als zelfstandige startte, had ik een pracht van een opdracht waar ik je graag wat meer over vertel. Want deze opdrachtgever had zijn ‘why’ zo duidelijk voor ogen, dat het een genot was om voor hem aan de slag te mogen. In dit blog leg ik je uit waarom. En...
"Maartje’s werk heeft geresulteerd in een toename van het aantal conversies voor een van onze klanten."
Internetbureau
EEN GREEP UIT MIJN OPDRACHTGEVERS
Mathijs van Weerd
@Accenture
“Maartje’s schrijfstijl is to-the-point en geëngageerd. Ze is flexibel, denkt mee en het persoonlijk contact is fijn.”
Peter Koning
@Raceplanet
“Goede samenwerking, ik geef TekstlinQ een dikke 8!”
Astrid Kemper
@NIZO food research
“Maartje wist ingewikkelde producten naar boeiende bedrijfsverhalen te vertalen.”