Deltion Samenwerking

Het was maandagmorgen 8.45. Zo’n 25 studenten keken me aan. Ik keek vol verwachting terug. Het was begin december en ik was op bezoek bij het Deltion College. Studierichting Marketing en Communicatie.

Mijn rol: Opdrachtgever.

Mijn opdracht: analyseer mijn website, social media-profielen en nieuwsbrieven, en geef advies ter verbetering. Vandaag kreeg ik hun adviezen gepresenteerd.

Dank jullie wel!

Het is best confronterend om aan de ontvangende kant van de tafel te zitten. Natuurlijk, sommige dingen wist ik al, maar deed ik niet. Andere dingen waren nieuw. Ik heb me oud gevoeld (Insta-Story wát?) en kwetsbaar (“Maak het niet té persoonlijk”). Maar ook blij (“Ik heb een Instagram-template voor u gemaakt!”) en geïnspireerd (“Overweeg ook elders in het land workshops te geven”).

Die jongens en meiden keken door een andere bril naar mijn site dan ikzelf en ik heb dan ook hard meegeschreven tijdens hun presentaties. Bij deze geef ik een shout-out naar alle Deltion-studenten, leerjaar 2 aan de opleiding Marketing en Communicatie. Dank voor de tips, ik ga ze één voor één toepassen!

Tips die iedereen zou moeten toepassen

Veel van de tips waren aan mij gericht, zoals het advies om de tekst in mijn homepage-banner meer te richten op de button die eronder stond. Maar andere adviezen waren algemener en die deel ik graag met je. Doe er je voordeel mee!

Tips voor nieuwsbrieven:

  • Zorg voor een goede balans tussen tekst en beeld.
  • Maak de tekst niet te lang, houdt het kort maar krachtig.
  • Deel je nieuwsbrief niet alleen met je abonnees, maar verspreid hem ook via social media.
  • Vermeld dat de nieuwsbrief soms in de spambox terecht komt. Dat scheelt zoekwerk!

Tips voor adverteren:

  • Je kunt adverteren via Google, maar via social media is waarschijnlijk effectiever.
  • Kies het platform waar jij het grootste aantal volgers hebt.
  • Adverteer regionaal en maak je boodschap zo specifiek mogelijk.

Tips voor social media-profielen:

  • Post minimaal één keer per week
  • Voeg aan al je afbeeldingen een logo toe.
  • Ontwikkel een huisstijl voor je posts, bijvoorbeeld via Canva.
  • Houd zakelijk en privé gescheiden
  • Wissel af in je boodschappen. Geef advies, maar deel ook (de resultaten van) je werk. En stel vragen!
  • Overweeg een winactie te organiseren (deel mijn post en maak kans op…)
  • Gebruik #hashtags en emoticons J
  • Sluit je posts af met een vraag.

Ik ben direct aan de slag gegaan. Kijk maar eens naar mijn Facebook of Instagram. Ook in mijn nieuwsbrief en op mijn website zal ik een aantal dingen aanpassen. Ik ben heel benieuwd welke van deze tips jou aanspreken. Laat het weten via een mailtje naar info@tekstlinq.nl. Of tag #TekstlinQ en #Deltion op social media!

Workshops winstgevend tekstschrijven

10 gouden schrijftips om meer klanten te krijgen

In dit gratis e-book leer je hoe je bezoekers interesseert en vasthoudt: 

* Hoe praat je met Google en waarom is dat belangrijk?
* Hoe zorg je dat jouw lezers aan je tekst gekluisterd blijven?
* Waarom zijn afbeeldingen belangrijk?
* ...En nog veel meer!

Na je download ontvang je maximaal 2 keer per maand handige tips over content marketing, zoekmachine optimalisatie en conversie gericht schrijven.

Ik heb je een mailtje gestuurd met de download-link!