Misschien heb je mij er al eens over gehoord, want ik heb het er al een paar jaar over: ik wil een cursus ontwikkelen. Maar ik durfde nooit. Want, dacht ik, wat heb ik ondernemers en communicatieprofessionals nou te bieden? Waarin onderscheid ik mij van al die andere cursusaanbieders? En waar haal ik mijn klanten vandaan? Lees hoe ik in het diepe sprong.

 

Omdat ik iets heel nuttigs te bieden heb

Ik ben net zo vasthoudend als ik onzeker ben. Ik wil vreselijk graag zelf een product creëren. Ergens weet ik dat ik het kan. Dus na veel wikken en wegen, en een ‘toe maar, je kunt het’ van coach Annemieke Tissink, ben ik aan de slag gegaan. Niet met het ontwikkelen van de cursus. Maar met het luisteren naar ondernemers.

Inmiddels heb ik 10 professionals gesproken. Coaches, mensen uit de creatieve wereld, mensen uit het onderwijs. Zij schrijven om hun doelgroep aan zich te binden. Maar ze vinden het moeilijk om onderwerpen te vinden, om de juiste tone of voice te bepalen, of om een tekst goed op te bouwen. Hun ervaringen en behoeften lopen uiteen, maar ik heb er de grote lijnen uitgehaald. De vragen waar ‘mijn’ ondernemers mee zitten zijn:

  • Hoe laat je de persoonlijkheid van je bedrijf terugkomen in een tekst?
  • Hoe trek je de aandacht en houd je die vast?
  • Hoe zorg je ervoor dat die krachtige tekst hoog scoort in Google?

Dus dit is waarom zij tekstschrijven moeilijk vinden. Ik wist het niet, ik doe veel intuïtief en leer de rest met plezier aan. Voor mij zijn die vaardigheden vanzelfsprekend. En dat is goed, want daarmee kan ik (zorg-) ondernemers en communicatieprofessionals dus iets heel nuttigs bieden!

Herken jij dit? Dan heb ik een vraag aan jou

Voordat ik duik in de ontwikkeling van cursusmateriaal (en geloof me, ik kan niet wachten om daarmee te beginnen!), wil ik twee dingen doen:

1. De resultaten valideren

Ik heb een enquête opgesteld en ik zou het geweldig vinden als je die wilt invullen.

Ja. Het is een marktonderzoek. Het zijn vragen om de resultaten uit de gesprekken mee te valideren. Maar voor mij is het méér dan een commerciële vragenlijst, want door hem in te vullen, wordt definitief duidelijk waar behoefte aan is. Zo biedt jij mij de mogelijkheid om iets te maken waar anderen wat aan hebben. Echt wat aan hebben, omdat ze zich ermee leren onderscheiden en omdat ze effectief klanten leren trekken. Geweldig toch?

Quick Scan: gratis 3 tips ter verbetering van uw websiteAls dank voor het invullen bied ik je een gratis Quick Scan aan. Ik kijk dan naar je website en geef je 3 tips waarmee je jouw webteksten of de structuur van je website kunt verbeteren. Het enige dat jij hoeft te doen, is aan het eind van de vragenlijst je e-mail adres en website doorgeven.

 

2. Andere cursussen onderzoeken

Terwijl de enquête ‘loopt’, onderzoek ik andere cursussen op dit gebied. Op die manier leer ik wat anderen bieden. En hoe ik me kan onderscheiden. Zodat je een cursus hebt die niet 13-in-een-dozijn is, maar een klein beetje meer op maat gemaakt.

En dan….schrijven!

Als deze stappen zijn gezet, ga ik aan het werk. Mijn doel is om de cursus in oktober klaar te hebben, hoewel ik mijn nieuwsbriefabonnees tussentijds zal vragen om het materiaal te toetsen. Wil je op de hoogte gehouden worden van de voortgang? Wil je af en toe een ‘sneak peak’ krijgen van wat het wordt? En een ‘early bird korting’ ontvangen als het zover is?

Schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief! Eens per 4 weken ontvang je dan:

  • Praktische schrijftips
  • Een update over de cursusontwikkeling, inclusief een korting op de cursus later dit jaar
  • Een e-book met 10 nuttige tips over het schrijven van webteksten.

 

Ebook 10 gouden schrijftips om klanten te trekken en te behouden

Mijn naam is Maartje Roozeboom – van beroep online tekstschrijver, van nature nieuwsgierig. Ik help je om jouw dienst overtuigend te presenteren, op een manier die jouw persoonlijkheid weerspiegelt.

Wil jij meer schrijftips? Download dan mijn gratis e-boekje ’10 gouden schrijftips om klanten te trekken en te behouden’.