Workshop: vanuit vanuit de golden circle naar een zakelijke schrijfstijlTwee dagdelen en een huiswerkopdracht. Meer tijd kost het niet om met behulp van Sinek’s golden circle een zakelijke schrijfstijl te ontwikkelen.

Na afloop van deze praktische workshop weet je:

  • hoe je zakelijke teksten schrijft die passen bij jou en je bedrijf.
  • hoe jouw boodschap aansluiting vindt bij je doelgroep.
  • hoe je bezoekers aan je bindt.

Enthousiast? Meld je dan nu aan!
Voor de start van de workshop spreken we jouw leerdoelen door. Op die manier is het leerrendement maximaal.

Ik kan niet en ik durf niet.

Je herkent jezelf niet in jouw teksten. Je durft je blogs niet te publiceren. Je hebt geen idee hoe je jouw klanten op jouw manier (online) kunt aanspreken.

Daardoor blijft het stil. Je doelgroep voelt zich niet aangesproken.

Het gevolg: contactaanvragen en verkopen blijven uit. Jouw website is als een visitekaartje dat niemand aanneemt, een presentatie zonder aantrekkingskracht.

Maar ik wil wél!

Het kan ook anders. Wat als je je online presenteert zoals je dat ‘in het echt’ doet? Wat als je iets van jezelf laat zien, waardoor mensen een beeld krijgen bij jouw bedrijf? Dan ontstaat nieuwsgierigheid, herkenning, vertrouwen. Dan wordt je lezer een trouwe bezoeker. En dan wordt de basis voor contact gelegd.

Als je dicht bij jezelf blijft, wordt schrijven veel minder eng. Je spreekt niet meer namens jouw branche, maar geeft gewoon je eigen visie. Bovendien onderscheid je je van andere aanbieders – precies zoals je dat ‘live’ ook doet. De klanten die bij jou passen, voelen zich op deze manier door jou aangesproken.

Wil jij leren hoe je dit bereikt met een zakelijke schrijfstijl? Doe dan mee aan deze praktische workshop.

De inhoud van de workshop Zakelijke schrijfstijl

De workshop bestaat uit 1 á 2 ochtenden en een huiswerkopdracht.

Dagdeel 1: Over golden circles en denkbeeldige vrienden

Tijdens de eerste ochtend gaan we dieper in op jouw what, how & why. Oftewel, met behulp van de golden circle van Simon Sinek achterhaal je jouw drijfveren. Dit lijkt tegenstrijdig, want we werken aan een zakelijke schrijfstijl, geen persoonlijke. Toch krijgt jouw communicatie veel meer overtuigingskracht door vanuit die drijfveren te werken.

Tevens gaan we aan de slag met de ontwikkeling van een imaginary friend. Je gaat deze ‘persona’ in zoveel detail uitwerken, dat het een makkie wordt om jouw dienst aan hem of haar uit te leggen. Door je taalgebruik en voorbeelden aan je denkbeeldige vriend aan te passen, vergroot je de impact van jouw boodschap, zodat die nóg overtuigender wordt.

Natuurlijk is dit niet in één ochtend af te ronden. Zowel het achterhalen van drijfveren als het ontwikkelen van een persona hebben tijd nodig. In de week tussen de twee dagdelen werk je er dan ook zelf verder aan.

Dagdeel 2: De geboorte van een zakelijke schrijfstijl

Het tweede dagdeel starten we met het bespreken van ieders drijfveren en persona. Daarna gaan we aan de slag om jouw drijfveren en persona te koppelen aan jouw communicatiestijl. Van daaruit zetten we de laatste stap: je identificeert jouw zakelijke schrijfstijl.

Het kan zijn dat je al ver bent met het achterhalen van drijfveren en persona. In dat geval nemen we beiden ochtenden samen en werken we in één keer jouw zakelijke schrijfstijl uit.

Voor wie?

De workshop is bedoeld voor ZZP’ers en mensen uit het MKB die via online teksten klanten willen bereiken en overtuigen.

Er doen maximaal 5 deelnemers mee. Op de manier kan ik iedereen goed begeleiden. Bovendien is er zo veel ruimte voor overleg.

Prijs en aanmelden

€ 250.- per persoon, exclusief BTW.

Enthousiast? Meld je dan nu aan!




Vragen? Neem contact op

Heb je vragen over de workshop Vanuit de golden circle naar een zakelijke schrijfstijl? Stuur dan gerust een e-mail naar info@tekstlinq.nl, of bel me op telefoonnummer 06 48 93 94 79.

Door de site te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie >>

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten