Mvo-communicatie advies

een oprecht verhaal

Mvo-communicatie betekent: vertellen over jouw sociale of duurzame activiteiten.

Het wordt gedaan door bedrijven die hun winst niet alleen baseren op hun bedrijfsresultaat, maar ook op hun impact op milieu, mens en maatschappij. Bedrijven met wie ik graag in contact kom, omdat ik juist hen wil helpen om hun verhaal met de wereld te delen.

Waarom? Omdat ook ik graag een maatschappelijke bijdrage lever. Omdat mvo-communicatie steeds belangrijker wordt. En omdat ik weet dat veel organisaties worstelen met het schrijven en publiceren van een gedegen impact-verhaal.

Maartje

Wil je begeleiding bij jouw mvo-communicatie?
Neem vrijblijvend contact met me op:

“Maartje is een professionele tekstschrijver: ze luistert en vraagt dóór. Door haar onze teksten te laten schrijven, komt er een kwalitatief goed white paper tot stand, zonder dat ik dat zelf hoef te schrijven. En dat scheelt veel tijd en werk.”

 

Astrid Kemper, NIZO food research

MVO-COMMUNICATIE ADVIES

Externe communicatie

Klanten verwachten het van je. Financiers eisen het, en ook leveranciers, omwonenden en andere stakeholders worden strenger. Maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) is tegenwoordig de norm; ondernemen zonder rekening te houden met mens, milieu en maatschappij kan niet meer. Maar dat maakt het niet gemakkelijker.

Het kost tijd, energie en investeringen om circulair of sociaal te gaan ondernemen. Des te meer reden om er over te communiceren! Want als je vertelt over de duurzame of sociale activiteiten van jouw bedrijf, verbind je belanghebbenden met jouw organisatie.

Tegelijkertijd is mvo-communicatie spannend: wat als ze je beschuldigen van opscheppen, of, erger nog, van greenwashing?

Ik geloof dat er niet veel fout kan gaan als je weet met welke visie je onderneemt en wat het mvo-doel van jouw onderneming is. Als je een eerlijk verhaal vertelt, zonder poeha en met de emotie die jou en je medewerkers drijft, dan staat jouw mvo-communicatie als een huis.

Ik zet mijn kennis van SEO en copywriting in voor:

  • het opstellen van een communicatieplan
  • het verzamelen van verhalen
  • het schrijven van teksten

Daarnaast geef ik cursussen over deze onderwerpen.

Interne communicatie

En je medewerkers dan? Die werken ook liever voor een impact organisatie dan voor een bedrijf dat alleen maar geeft om geldelijke winst.

Maar hoe krijg je ze achter jouw sociale of duurzame visie? Hoe houd je het mvo-vlammentje brandend en wat doe je als er weerstand onstaat?

We vergeten het gemakkelijk, maar je medewerkers zijn de drijvende kracht achter elk sociaal of duurzaamheidsplan dat je bedenkt. Zij moeten het tenslotte uitvoeren. Maar dan moeten ze er wel in geloven.

Niet zelden wordt een visie in abstracte managementtaal opgesteld. Ik help je om dat compacte verhaal weer emotie te geven. Zodat medewerkers zich kunnen verbinden met jouw drive  en hun eigen ambitie kunnen koppelen aan het circulaire of sociale bedrijfsdoel.

Daarnaast bied ik begeleiding bij het opstellen van een goed intern communicatieplan. Daarmee blijf je verhalen verzamelen die je, intern én extern, kunt delen.

Ten slotte ondersteun ik bij het achterhalen van eventuele weerstand en het nemen van tegenmaatregelen.

In al die activiteiten speelt storytelling de hoofdrol. Of beter gezegd: Story-listening. En daar help ik je bij.

MEER WETEN? NEEM VRIJBLIJVEND CONTACT OP: 

“Ik heb Maartje mijn cursusteksten en webteksten laten schrijven en toen ik ze las, kreeg ik gewoon zelf zin om de training te gaan doen!”

 

Jolanda Terstappen, Ik ben thuis in de zorg

Een greep uit mijn opdrachtgevers

beoordeling Tekstlinq AccentureMathijs van Weerd

@Accenture

“Maartje’s doet veel content marketing voor ons. Ze is to-the-point en schrijft geëngageerd. Daarnaast is ze flexibel, denkt mee en het persoonlijk contact is fijn.”

5_5_stars

Beoordeling Tekstlinq Race Planet Peter Koning

@Raceplanet

“Goede samenwerking, ik geef TekstlinQ een dikke 8!”

5_5_stars

Astrid Kemper

@NIZO food research

“Maartje wist ingewikkelde producten naar boeiende bedrijfsverhalen te vertalen.”

5_5_stars

ZOEK JE EEN PROFESSIONELE ONLINE TEKSTSCHRIJVER? VRAAG VRIJBLIJVEND INFORMATIE AAN: