Workshop Zakelijke schrijfstijl

VAN ONGEMAKKELIJK NAAR OVERTUIGEND

Vind je het schrijven voor je website vervelend of moeilijk? Omdat je jezelf niet herkent in je teksten, of niet weet hoe je je in tekst kunt onderscheiden? Het is ook lastig. Want hoe spreek je jouw klanten aan? Hoe overtuig je ze zonder terug te vallen op lege marketingpraatjes?

Als jij je onprettig voelt bij je teksten, voelen jouw lezers zich niet aangesproken en nemen ze geen contact op. Maar het kan ook anders. In deze praktische, eendaagse workshop leer je hoe je in geschreven communicatie heel dicht bij jezelf blijft. En bij je klant! Daardoor ga je van een ongemakkelijk verkoopverhaal naar een prettige, overtuigende tekst en trek je de mensen aan die bij jou passen.

Workshop-data in 2020: 3 september en 3 december. Je kunt ook kiezen voor online begeleiding, dan plannen we samen een datum in. 

Linda en Maartje

Schrijf je nu in!

“In een heel korte tijd heb ik ontdekt dat ik allang een eigen schrijfstijl bezit, ik moest mij hier alleen bewust van worden. Maartje heeft mij geholpen om met leuke en gemakkelijke opdrachten krachtig mijn eigen boodschap op papier te zetten.”

 

Maike Brand, JourneyBee

De inhoud van de workshop Zakelijke schrijfstijl

De weg naar een eigen zakelijke schrijfstijl

Wie ben jij? Waarom heb je jouw bedrijf opgericht? Wat drijft jou om te doen wat je doet?

In het eerste deel van de workshop staan deze vragen centraal. Door je bewust te worden van jouw drijfveren, leer je praten vanuit jouw enthousiasme. En dat is zowel besmettelijk als overtuigend!

In het tweede deel staat juist je klant centraal: wie is dat? Wat is zijn vraag? Waar loopt zij tegenaan? En pas je jouw verhaal aan hem of haar aan?

Met de antwoorden op deze vragen ga je aan de slag om jouw eigen, onderscheidende schrijfstijl te vinden. Aan het eind van de dag weet je welke woorden en voorbeelden je gebruikt. Je bent je bewust van jouw manier van communiceren en kunt die toepassen in je tekst.

Dit leer je:

  • Je ontdekt de belangrijkste voorwaarde voor klantenbinding en hoe je daaraan voldoet.
  • Je ontdekt de woorden die jou JOU maken, zodat klanten je herkennen in de tekst.
  • Je leert hoe je vanuit jezelf vertelt, zodat het ijs sneller gebroken is.
  • Je leert hoe je je klant meeneemt in jouw verhaal, zonder te ‘verkopen’.
  • Je leert hoe je zo goed aansluit op de vraag van je klant dat je écht meerwaarde levert.
  • Je leert welke woorden jouw klant gebruikt. Daarmee leg je de basis voor zoekmachine optimalisatie.

Bonus 1:  je bedenkt betere blogonderwerpen, want je weet precies wat er bij je klant speelt.

Bonus 2: je krijgt een template van de belangrijkste pagina van je website: de Over Ons-pagina.

Details van de workshop

  • Vrijdag 12 februari 2021
  • Locatie: 2Connext in Zwolle
  • Kosten: € 295.- excl. BTW
  • Duur: 10.00 – 16.00 uur
  • Maximaal 6 deelnemers
  • Koffie, thee en lunch inbegrepen

Voor de start spreken we jouw leerdoelen door. Zo is het leerrendement maximaal.

1-op-1 begeleiding

Wil je graag je eigen zakelijke schrijfstijl achterhalen, maar niet tijdens een workshop? Omdat je veel vragen hebt? Of liever zelf een datum plant? Dan nodig ik je uit voor een online sessie.

  • Dezelfde inhoud als de workshop
  • Online
  • Duur: ongeveer 3 uur
  • Kosten: € 200.- excl. BTW

Aanmelden is zo gebeurd, je betaalt nadat wij je deelname bevestigd hebben.

“Ik verbaas me erover hoe eigen de tekst na één middag al was.”

 

Marcel Slomp, Aiki-training

EEN GREEP UIT MIJN OPDRACHTGEVERS

AccentureMathijs van Weerd

@Accenture

“Maartje’s schrijfstijl is to-the-point en geëngageerd. Ze is flexibel, denkt mee en het persoonlijk contact is fijn.”

5_5_stars

Race PlanetPeter Koning

@RacePlanet

“Een prettige samenwerking, met een fijne combinatie van tekstschrijven en meedenken.”

5_5_stars

Astrid Kemper

@NIZOfoodresearch

“Maartje wist ingewikkelde producten naar boeiende bedrijfsverhalen te vertalen.”

5_5_stars

Overtuigd? Schrijf je hieronder in!